Polityka Zatrudniania
Naukę zawodu hotelarza rozpoczynamy od okresu próbnego trwającego maksymalnie trzy miesiące. Pierwsze trzy dni próbne przeznaczone są na poznanie stanowiska docelowego – na które kandydat składa podanie o pracę. W tym czasie obie strony zarówno pracujący jak i Przełożony muszą podjąć decyzję czy chcą razem współpracować . Przy decyzji pozytywnej, Przełożony przedstawia pracownika Zarządowi wraz ze swoją rekomendacją. Zarząd ostatecznie decyduje, o zatrudnieniu kandydata na dłużej. Zatrudnienie odbywa się w formie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy, na okres próbny trzymiesięczny, z wynagrodzeniem minimalnym ogłaszanym przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej (obecnie 1850 zł brutto).
W okresie próbnym pracownik rozpoczyna pracę od hotelu nie zależnie od tego jakie stanowisko jest jego docelowym (nie dotyczy pracy w kuchni). Poprzez pracę w tym dziale poznaje obiekt, rozmieszczenie i wyposażenie komnat, pokoi, pomieszczeń biurowych, gospodarczych etc. Uczy się sprzątać – co wydaję się być łatwym zajęciem, jednak nie jest. Każde miejsce w naszym hotelu ma wyglądać w określony sposób, każdy przedmiot ma swoje miejsce i wygląd (wypolerowane, odpowiednio złożone, czy zaścielone łózko). Poprzez pracę w tym dziale pracownik uczy się również szacunku. Bowiem, kiedy już sam jest na wyższym szczeblu, doskonale pamięta i zdaje sobie sprawę jak ważna i ciężka jest praca osoby, która dopiero zaczyna , bądź nawet wykonuje na stałe prace w dziale hotelowym.
Jeżeli docelowym stanowiskiem pracy nowozatrudnionej osoby jest restauracja, pracownik po zaliczonej nauce w dziale hotelowym (o czym decyduje Przełożony , który to wystawia i podpisuje zaświadczenie, o ukończonej pozytywnie nauce) rozpoczyna naukę w dziale restauracji rozpoczynając od drobiazgów – jak ma być położony widelec na stole, a jak łyżka, jak wypolerowany kieliszek… od drobiazgów, które mają niezmierny wpływ na zadowolenie gościa…. dochodząc do obsługi bezpośredniej, ucząc się odpowiedniej postawy i przyjaznego uśmiechu, by każdy gość czuł się w danej chwili tym najważniejszym. Pracownik uczy się także obsługi urządzeń biurowych i programu gastro. Również po zakończeniu tego etapu przełożony wystawia i podpisuje zaświadczenie o ukończonej pozytywnie nauce.
Następnym etapem nauki jest praca w recepcji. Recepcja jest wizytówką każdego hotelu, bo to właśnie tam trafia każdy gość zaraz po przekroczeniu progu naszego obiektu. Dlatego recepcja jest dopiero w trzecim etapie nauki, kiedy to pracownik już potrafi odpowiednio gościa przywitać, porozumieć się z nim i sprawić, że zaraz na wejściu gość jest szczęśliwy, że przeszedł właśnie przez te drzwi. Na tym etapie pracownik już doskonale zna obiekt, wie jak się zachować w stosunku do gościa, jak sprawić, by poczuł się mile widziany. Potrafi również odnaleźć się w sytuacjach trudnych i powodujących stres. Oczywiście nauka trwa nadal, uczymy się nowych sytuacji, odbierania telefonów, przeprowadzania rozmów na wysokim poziomie, uczymy się obsługi urządzeń biurowych i systemu rezerwacyjno – rozliczeniowego.
W dalszym planie jest nauka w dziale marketingu i sprzedaży – jeśli rekrutacja odbywała się właśnie do tego działu. Jest to dział niezmiernie trudny, ponieważ do tej pory nauka polegała na kontakcie z gościem, który już jest naszym klientem. Tutaj uczymy się jak sprawić by „przypadkowa” osoba stała się naszym gościem. Uczymy się pozyskiwać klientów, poprzez tworzenie odpowiednich ofert sprzedażowych, ich reklamowanie i prowadzenie negocjacji w kierunku pozytywnie zakończonym dla obu stron. Takim kierunkiem jest oczywiście pozyskany klient, a niebawem zadowolony gość, który chętnie do nas powróci, a co ważniejsze nie wróci sam, a ze znajomymi i przyjaciółmi, by pokazać im nasz wyjątkowy Pałac.
Równolegle do działu marketingu można wybrać dział administracyjny, gdzie są stanowiska księgowe, rozliczeniowe i dział zakupów. Nie są to stanowiska jak w innych firmach – typowo biurowe. U nas na każdym stanowisku najważniejszym jest gość i jego dobro, a co za tym idzie nasza satysfakcja. Zatem nawet pracownik biurowy odbywa naukę we wszystkich wcześniej opisanych działach, tak by nauczył się odpowiedniego traktowania zarówno gościa, jak i współpracownika. Niezmiernie ważnym jest dla nas wzajemne poszanowanie siebie i swojej pracy, a także pracy współpracowników niezależnie od wykonywanych czynności i zajmowanego stanowiska. Przyjazna atmosfera wśród personelu udziela się gościom i to właśnie między innymi, a nawet przede wszystkim Pałac jest ceniony przez naszych gości za profesjonalizm i życzliwość z jaką się tutaj spotykają.
W pierwszym trzymiesięcznym okresie zatrudnienia istnieje możliwość negocjacji warunków pracy, jeżeli pracownik wykazuje się efektami w pracy.
Po zakończonym pozytywnie okresie próbnym następuje podpisanie umowy o pracę na stałe na docelowym stanowisku – wynagrodzenie – płaca zasadnicza netto– 10 zł/h.
W ciągu całego okresu zatrudnienia możliwa jest zmiana stanowiska pracy na wyższe, w zależności od nabywania wiedzy i umiejętności oraz chęci rozwoju zawodowego. Na każdym etapie zatrudnienia istnieje możliwość negocjacji warunków zatrudnienia.
Przyjdź i spróbuj swoich sił.
Zapraszamy!